Stallrosen

Alla inlägg den 10 september 2011

Av Kerstin - 10 september 2011 23:23

Tog den långbenta damen på en skrittur i skogen idag, njöt av solen. Med som sällskap hade vi sonen på den lille Prins, med de korta benen. Secret tyckte det var mysigt med sällskap och var lugnet själv. Vi travade lite påtravvägen, Prins var pigg och ville iväg, men sonen höll ordning på honom.   Så duktig.

Efter middagen sedan så for vi iväg till utebion. "Bilar 2" i 3D, var rolig, men det blev lite ruggigt mot slutet, trots filt. Lite dålig kvalité ibland, men som sagt rolig.

Så får vi se vad morgondagen har att erjuda.

Ha det bra allihopa!

Skriver

Kerstin

Av Kerstin - 10 september 2011 08:56

Tror jag ska åka och glutta lite på dressyrträningen idag. En bekant från "over there", dvs USA som är hemma på besök och har träningar. Gäller väl att ladda med inspiration inför vargavintern som är i antagande. Kom på i går att om något år så kommer jag att ha ett alldeles eget litet ponny lag i både hopp och dressyr, iaf dressyr!! ha ha, vilken grej va! Fattas dock en ryttare, har ju bara 2 barn... Får se om någon frivillig hör av sig framöver..
Har hänt en lite tråkig sak, som tagit över mitt glada humör. Knasigt hur en liten irriterande sak kan ta bort glädjen över en hel massa glädjande besked... Inte så att jag deppar ihop, men ligger som en liten vagel och irriterar... Fattar inte folk att de inte ska reta upp mig?!  
Älgjaken är slut i skogen ovanför mig, jiiipppiiieee!!! Hade första vettiga samtalet med jaktledaren på väldigt länge igår. Trots att de "smygit" över vår gård så känns det ok i år. Man kan inte bli för nitiskt, de fattar ju inte bättre, stackarna!!   

Läste om mugg i ridsport igår.. Säger ju det, det är mer av det i år!   Tydligen kan bla klöver göra så att de får mugg. Intressant, då jag stod och kollade här om dagen i hagen och konstaterade att det fanns väldigt mycket klöver i år.. Ska stänga grannens hage och flytta dit dem under dagen. Sedan ska jag delvis riva min hage, byta stolp och minska ner den så jag kan ha Secret med sällskap i den över vintern, så får pojkarna större hage att busa i uppe vid stallet.  Plast stolpen som sitter där nu blir bommar till framtida hoppekipagen! Mitt eget safty system..   Är man fattig så får man vara smart!  

Nu ska jag glutta in hos er andra och sedan sätta lite fart under skosulorna!

Ha det så bra!

Skriver

Kerstin 

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards