Stallrosen

Alla inlägg den 9 september 2011

Av Kerstin - 9 september 2011 02:18

Satt hemma och tyckte att nu hade jag jobbat lite för lite sista veckorna, jag blir lite stressade då. Men så räknade jag lite och såg att bara förra veckan bestod av 58 arbetade timmar så det är väl ok..   Lätt skadad av allt arbetande. Hi hi!!

Började ösa ner regn på em, så det blev bara pyssel på den rödhåriga damen idag, muggen har blivit mindre, men mer infekterad. Ska se om jag hittar ngn bra salva eller om vetten får skriva ut något. Länge sedan jag hade mugg problem och jag har aldrig haft så här mycket på en häst. Fick ett bra tips av en kollega som jag ska prova. Verkar var mycket mugg i år, har hört flera som aldrig haft det förr som fått det i år. Lustigt det där med sjukdomar på hästar/djur/människor. Om någon i ens närhet har det så hör man så många andra som har samma sak. Är det för att man pratar om det och därför tycker att många har det eller är det vanligare just under den perioden?! Vad tror ni??

Angående min lilla hemlis så kan jag bara fundera om mina barn vet vilken tur de har egentligen. Kommer att bli så bra.

Curre följer ungefär den utbildningsplan jag gjort, vi ligger något efter, men hellre för långsamt än för fort. Till våren ska han åka iväg på utbildning hos 2 duktiga tjejer, om allt går som det ska vill säga, men så är planen i alla fall. Vi ska nu närmaste tiden jobba lite mer med att hans bakskygghet, det är antagligast det som gör att han far iväg lite när han ska trava med ryttare på ryggen. Inget som inte går att lösa på en så klok ponny. Vi kan ju inte heller påbörja inkörningen så länge han är så. Så nu blir det focus på det.

Till våren kommer jag att ta ner Jennifer, som vi köpte lilla Hulda av. Hon ska ha dressyrträningar, så ni som är intresserade är välkomna att höra av sig. Hon tar både ponny och häst, allt från nybörjare till MSV nivå. Min magkänsla säger mig att hon är GRYMT bra! Är ni intresserad så hör av er så jag vet på ett ungefär hur många vi blir som vill träna. Är ju ett tag kvar, men en intresse koll kan man ju alltid göra.

Så nu tänkte jag att om alla ni och alla era kompisar, deras kompisar osv satte in en krona eller 5 på mitt konto så skulle jag kunna bygga ett ridhus så hon slapp stå ute och ha träningar ifall det blir dåligt väder.    Bra idé va!!??


Nu ska jag ta och pyssla på lite så får ni ha en trevlig kväll!

Skriver

Kerstin

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Skapa flashcards