Stallrosen

Alla inlägg den 1 september 2011

Av Kerstin - 1 september 2011 20:18

 

Idag tänkte jag sätta matte på plats en gång för alla. Hon tog in mig och den lilla kortbenta ponnyn. Men döm om min förvåning då hon släppte ut honom med den ur snygga killen som bor granne med mig. Sedan trodde hon på fullaste allvar att jag skulle gå in i stallet!? GLÖM DET, sa jag och backade bestämt. Då följde hon bara med och när jag började tveka angående backningen så bad hon mig fortsätta och fortsätta och fortsätta.... Tillslut hade jag nog backat en mil (20-30 m, mattes anm.) då först fick jag gå framåt igen. När vi kom fram till stalldörren tvekade jag och sträckte upp huvudet högt i vädret, man kan ju alltid försöka skrämma den där lilla saken. Poff, så fickjag backa igen... Efter några steg så tog jag saken i egna hovar och smet förbi matte och gick med raska kliv in i stallet. Hon är allt bra tjurig, för då fick jag gå ut igen och så gick vi in tillsammans. Inne i stallet så började jag leva rövare, visade mina långa ben, både fram och bakben. Efter några minuter så röt matte i åt mig och sa åt mig att stå still. Jag drog en djup suck och sänkte huvudet och gäspade lite när hon började borsta mig. Sadeln åkte på och allt det andra, matte hoppade upp och jag stod helt stilla tills hon var klar med allt. Sedan gick jag iväg med bestämda steg, jag traskade på över stock och sten, undvek att krossa mattes knäskålar mot träden, bara gick på helt focuserat. Uppe vid korsningen styrde matte lite försiktigt till höger och jag traskade på med öronen nyfiket framåt och huvudet sänkt. Var riktigt trivsamt. Av bara farten så svängde vi igen, traskade på över ängarna, upp i skogen och fram till den trasiga bron, där vände vi och gick samma väg tillbaka. Vid korsningen tvekade jag en mini sekund men svängde sedan snällt till vänster. Vi hade en riktigt härlig tur och utan minsta lilla missöde så kom vi hem och jag fick massor av klappar och godis. Livet är rätt ok faktiskt. Glömde helt av att jag skulle trycka till matte idag, kanske gör det i morgon istället eller så tar vi en sådan här tur igen, det var rätt mysigt. Matte tyckte också det.   

Skriver

Talinums Secret

Av Kerstin - 1 september 2011 12:53

Inte min då, än.....    Men man vet ju aldrig...

Nä Curres fd ägare ska sälja fullblodsstoet som är mamma till hans avkomma som kom för någon vecka sedan. Tydligen är hon jätte brunstig om någon vill göra en sista minuten betäckning. Tror hon var 15 år, fått fina föl, bra mamma. Bra pris kan det nog bli om man hugger direkt.

Har nyss varit och slagit ner stolp i en ny hage, ska försöka hinna med tråden så kan de gå där från och med i morgon.

Har 2 speckulanter på sadeln, så får jag iväg den så blir det inget ridet sedan... Får se om jag kan låna någon...

Nu lite lunch med förkyld dotter.

Skriver

Kerstin

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards