Stallrosen

Alla inlägg den 21 maj 2011

Av Kerstin - 21 maj 2011 23:02

.. Spånar lite... Planerar lite... Väntar på att det ska bli fika så man kan hälla i sig lite java.

Läser era bloggar och blir lite avis på er som rider, tävlar och tränar så flitigt. Missunnar er inget, bara glädjs med er och önskar jag kunde vara en av er. Men inte just nu, kanske lite senare i mitt liv, vi får se. Just nu så har jag lite andra planer.   

Sydney såg i alla fall super fin ut idag när hon sprang runt i hagen och låtsades vara rädd för något. Inga stelheter idag, härligt. Så hoppas jag att jag kan rida lite till veckan. Funderar på att skritta ut en kort sväng och pröva att ta med hundarna, får se hur det går.

Såg en jägare gå upp i skogen, vad får man jag nu?? Inget eller, nu har ju alla djuren barn... Man får ju knappt (inte) ha hunden lös..


Idag går jorden under, vad gör ni så här sista timmen?? Själv valde jag att åka till jobbet precis som vanligt, kramade barnen, pussade på gubben och klappade om djuren. Hoppas på det bästa. Men om den går under så tror jag det blir ett stort "POFF" och då spelar det ingen roll om jag är hemma eller här.. Men jag hoppas ju att jag ska kunna sätta mig i bilen och åka hem till mina älskade i morgon. ♥

Nä, nu ska jag läsa lite, hänga tvätt fast i omvänd ordning..

Natt natt på er!

Skriver

Kerstin

Av Kerstin - 21 maj 2011 19:11

Underbart väder ute idag! Naturligtvis eftersom jag sov som en klubbad säl mer eller mindre hela dagen. Vaknade och gick direkt ut för att göra stallet, sedan in och fixa middagen. Höll på att svimma och spy när jag stod och fixade med köttet. Urk, måste nog lära mig äta något när jag kliver upp på dagen.. Knasigt egentligen, för på morgonen har jag inga som helst problem med att äta frukost, inga problem med vad jag äter till frukost heller, men när jag jobbat natt så är det banne mig tji att få i mig något när jag vaknar, växer i munnen. Men äter man "frukost" kl 5 på morgonen och sedan vaknar framöver eftermiddagen så är det liksom läge att fylla på energidepåerna.. Jag hinner ju göra några timmars jobb efter frukosten också.

Hann inte riktigt med det jag tänkt här hemma idag, huvudvärken satte stopp. Morgonen på jobbet blev lite annorlunda och rörigare så det drog ut på tiden, så det blev många vaknar timmar förra dygnet.

Här är ialla fall sonens nya hjälm,ridskor och ridbyxor. Han är fortfarande super stolt över dem. Så nu håller vi tummarna att han även använder sakerna.

  Skorna är med stålhätta och de är eg inte köpta för att han ska rida i, utan jag köpte de eftersom han ska på lådbilsbyggar kurs och grottvandring, påbägge ställena skulle de ha ordentliga kängor på fötterna och så mycket bättre än de här kan de väl inte bli.   Jag har inte direkt sagt att de är ridskor, men har sagt att de även går väldigt bra att rida i... Man skulle kunna tro jag läst psykologi... Hi hi!!

Ha en toppen lördags kväll!

Skriver

Kerstin

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Skapa flashcards