Stallrosen

Alla inlägg den 16 maj 2011

Av Kerstin - 16 maj 2011 23:07

I morse när jag var på väg ut för att försöka få någon ordning på sommarhagen som denna vinter gått hårt åt, så möter mig den här synen..

  Inte undra på att betet inte räcker....   

Mycket vilda djur runt mig nu förtiden.

Skriver

Kerstin

Av Kerstin - 16 maj 2011 22:13

Middagen serverades i flygande fläng..

För vem vill rida i regn..

En dimmridå..

Äsch vi rider ändå..

Av med lera och damm..

Sedan sa vi; Sydney och Prins, kom an..

Dagens tur blev ett äventyr..

Bland vatten och dy..

     

Men se så smidigt det gick...

En massa klappar Prins fick..

Sedan kom nästa äventyr..

Nu verkar det gå lite överstyr..

Bäst att ändra lite på vyn..

  Se på de små söta...

Att stöta och blöta..

Vad jag menar..

Knoppar som brister eller en shettis som genar..

Nu ska vi ta en liten lur..

Och hoppas att vi även imorgon slipper en skur..


Skriver

Kerstin

  

Av Kerstin - 16 maj 2011 12:33

Eftersom inte vädret är riktigt på min sida så bestämde jag mig redan igår at tnu ska här rensas. Sagt och gjort, 3 sadlar åkte ut på annons, schabrak ligger i tvätten och ska packas och åka i väg till en liten tjej och dennes lilla shettis. 3 täcken åkte till de sällajaktmarkerna. Barnens kläder har packats och ska iväg till bättre behövande, lika så några av mina. Damsög golven de första jag gjorde när jag klev upp i morse, medans ungarna klädde på sig! Effektiv!!    Nu har jag hämtat hö, gick fort eftersom vi var 3 som lastade! Tömde släpvagnen på skräp, eftersom en kompis skulle låna den och jag har mer som ska på innan den är redo för tippen. Nu ska jag rensa uppe i vårt sovrum, fixa åt marsvin och kanin, mellis med ungarna och sedan gör jag ett litet ryck till i stallet så jag får plats med hö. Funderar på att skura taket på transporten i morgon, vi får se.. Ska stänga av lite i sommar hagen så får damerna gå och äta lite grönt. Prins får väl äta lite i skift, han är ju sällskaps herre också. Hundarna fick bara en kort tur i morse, tar med dem i em om Prins ska ridas. Jag står nog över ridningen idag, tror jag...


Skriver

Kerstin

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Skapa flashcards