Stallrosen

Alla inlägg den 15 maj 2011

Av Kerstin - 15 maj 2011 21:28

Det bästa med djur, är att man kommer ut i ur och skur..

 

Benen var som stockar, fötterna som bly..

Dimma, grått och vått, det var vår vy..

Men vovvarna vill ut, nästan så jag kunde höra deras glädjetjut..

Höger fot in i stövlen, vänster likaså..

Nu var det bara att ut i skogen gå..

Regnrock, huva och även en luva..

Över stock och sten..

Fy fasen, vilka tunga ben..

Allt eftersom, så ändrades min gång..

Nästan så jag sjöng en sång..

Regnet strilade så fint..

Kameran var me'..

Nu började även jag le..


Vacker som få...  Och en lika sockersöt så..

Kan man annat än må bra..

Vilket underbart väder just i da'..


Skriver

Kerstin 

  

Av Kerstin - 15 maj 2011 08:05

Köpte ju en barbackapad för ett bra tag sedan nu och lite andra saker som var restade och så var det lite annat strul. Eftersom jag FORTFARANDE inte fått resten av sakerna och ena gjorden på barbacka paden var i så dåligt skick så mailade jag ialla fall till leverantören om mina åsikter, om det mesta...    Nej då, så illa var det inte, men jag skrive ett sansat mail om vad jag tyckte om allt. Fick ett trevligt svar från en ny (?) ägare eller något sådant. Denne hade ialla fall inte vetat om något om min leverans då det tydligen skett en flytt och de förra ägarna (?) inte sagt något. Detta beklagades och jag fick den ersättningen + lite till, som jag begärt. Sakerna skulle skickas omgående. Det var ett helt annat tonläge på den här människan än de jag pratat med förut, så jag tror faktiskt på denne. Så nu hoppas jag verkligen att mina saker skickas på måndag som det är sagt så slipper jag fundera något mer på den här saken. "Rensa i röran", ni vet...  Eg känns det ju inte som om jag har någon användning av barbacka padden nu, Sydney är helt ok att sitta på babacka och jag tycker inte att den ligger så bra eftersom hon har så hög manke, men jag ska prova någon gång ialla fall. Kan ju vara bra när det är de här håriga perioderna.. 

Sonen hosta och hostar, någon som har något bra tips?? Han får varmt honungsvatten med citron i och hostmedicin, men det hjälper dåligt... Han blir ju helt slut, lill pojken. På grund av hostan och att han till och med kändes lite febrig i går så blev det ingen ridning. Hoppas på en bättre vecka.

Grannen var in på jobbet igår och de håller på att fixa en ridbana!! Tjohooo!! Den blir inte så stor, men den räcker gått och väl till dotter och Prins och för mig att styra runt någon gång ibland!! Hoppas de fixar några bommar också, i framtiden.. Lite långt att bära med sig hemifrån... Hi hi!

Ha en bra dag!

Skriver

Kerstin

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Skapa flashcards