Stallrosen

Alla inlägg den 11 maj 2011

Av Kerstin - 11 maj 2011 21:13

Det här underbara priset fick jag av Spanaren ! Kan man bli annat än stolt och glad!!!

 


Jag kan varmt rekomendera ett besök på hennes sida, så många vackra bilder och kloka ord! Här får jag ventilera en annan sida av mig. Ett STORT TACK vännen!!

Skriver

Kerstin


Av Kerstin - 11 maj 2011 20:23

Var meningen att jag skulle rida idag med, men Sydneys ena framhov hade flikat upp sig och jag orkade inte fixa till både det OCH borsta den minst sagt lortiga hästen så pass ren att man kunde lägga på en sadel med gott samvete. Så därför blev det bara en lättare avdammning och fix av hov och så red dotter och Prins med när jag och sambo gick med hundarna. Tänk vad det gör mycket att man ökar på riddosen med någon dag i veckan bara. Idag travade och galopperade dottern själv runt travbanan, förbi sambo och hundar utan att jag behövde smacka på lite extra eller gå före för att vara säker på att de skulle ta rätt väg eller få stopp. Inte för att jag oroar mig speciellt mycket, men ett VISST ansvar har man ju som mamma.   Och det gör ju ävem mycket för balansen och självsäkerheten (som hon inte har några som helst problem med). Så här duktiga var de idag!

  En skön avslappnad stil...

   

Hej, hej!!

Och så...

Grand Finale!!

  En härlig frihetskänsla och tillit till sin lilla Prins!  


Imorgon ska den lilla prinsen få sin vilodag och det har han verkligen gjort sig förtjänt av. Sedan får vi se om det blir ett besök hos Frida i helgen eller vad som händer. Till vecka ska vi i alla fall försöka komma iväg bort till en väns ridbana. Där finns bommar, men inga stöd så vi tar med oss våra block bara så går ju det kanoners!

Skriver

Kerstin

Av Kerstin - 11 maj 2011 15:43

Idag gick snacket om vem som skulle rida??? Det har inte hänt sedan första sommaren/hösten vi hade Prins!! Kidzen delade upp så att dottern ska rida idag..



Så ska sonen rida på fredag, i morgon får Prins välförtjänt vila..

Snart får de väl rida 2 eller så får den här lilla pållen börja jobba...

Ha ha!!

Angenämt problem iaf!

Skriver

Kerstin     

Av Kerstin - 11 maj 2011 09:50

Vaknade till lite mulet, men helt ok väder. Men när jag skjutsade ungarna till skolan så såg det MÖRKT ut!! Hem släppte ändå ut hästarna utan täcken, eftersom solen börjat spricka fram. In satte mig som vanligt med frukost och datorn.. Efter ett tag så började det... Blixtrade till i köksfäkten och dundrade så att fönsterrutorna skallrade!! Och det är utan överdrift!! Hästarna vart lite smått tokiga i hagen, ja, utom ND då som stannade för att äta då och då?? Inte mycket som är normalt med henne... Eddie gjorde sitt bästa för att hitta ett bra gömställe och Dexter låg som vanligt på sin plats och tuggade på ett ben, lekte lite med sin isbjörn och var en briard i största allmänhet.   Var det värsta åskan på länge faktiskt. Alla kontakter åkte ur i ett rasande tempo kan jag lova. Just nu är det uppehåll och jag ska ta och rasta hundarna innan sonen ska till tandläkaren, kommer ihåg det denna gång!!  

Ha en bra dag!!

Skriver

Kerstin

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards