Stallrosen

Alla inlägg den 7 maj 2011

Av Kerstin - 7 maj 2011 20:33

Solen sken och vädret var mycket ridvänligt idag. Sadlade på Sydney och begav mig iväg ut i skogen. Hon var pigg och lite tittig idag, men blir ju fokuserad på mig så fort man tar tyglarna och börjar rida. Blev ingen galopp idag eftersom hon var lite för "olydig" för det. Men efter lite övergångar, sidvärts och några öppnor så var hon riktigt fin. Glömde kilpadden idag när jag sadlade och jag känner hur jag tippar fram som en fällkniv för att jag tycker att jag sitter för långt bak, men när jag rider lätt och står i lätt sits så är den helt ok, så det är en vanesak. Glömde ta ur öronpropparna med musiken i när jag red iväg, så gissa om jag blev lite förvånad när en traktor med timmervagn dök upp bara sådär...   

Kvällen betod av persedelvård. Skönt att få städa undan lite saker reda nu, blir bara jobbigt sedan. Sedan smorde jag upp några ponnyträns som bara hänger, 2 nya också Ronjas fina träns.

Lukas och Ronja, då det begav sig.  

  

3 nya lädergrimmor fick sig en omgång innan jag tillslut gav mig på sadlarna. I öronen hade jag P3 Planet, vilket underbart program, sjukt skön musik och vilka underbara resmål de hade i kväll. Längtar bort.....

Där emellan så bestod dagen av vanliga saker, hundar,tvätt, dammsugning och golvtorkning, matlagning mm

Hoppas ni också haft en bra dag!

Skriver

Kerstin

Av Kerstin - 7 maj 2011 09:27

... Solen skiner, luften är frisk, jag är ledig, lite förkyld fortfarnade, men står rakt upp, än så länge i alla fall. Man kan nästan undra vad som ska gå fel idag.   

Ridning i det vackra vädret, lite hundpromenader och allt annat som hör dagen till.

Ha en underbar dag ute i solen!!

Skriver

Kerstin

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards