Stallrosen

Alla inlägg den 23 april 2011

Av Kerstin - 23 april 2011 12:00

I början på april i fjol så hängde lilla Lukas liv på en skör tråd. Fången tog om och alla hjälpinsatser intogs, fast jag hade gett upp hoppet denna gång.. Transporten var bokad...

 

Men fram tills dess så var det bara att försöka underlätta för vår lilla kille. Metacam, kyla och vila. Vi fick tips på andra små förändringar vi kunde göra, hans homeopat (japp, Lukas har en egen homeopat) ringde och fixade hit en dunderkur med piller till honom.

 

Det pysslades och fixades runt vår lilla kille och efter några dagar så märktes en skillnad, transporten avbokades, hoppet steg igen... Kanske...

lite drygt 3-4 veckor senare så fick han komma ut igen till sin älskade kompis Prins.

    Lyckan var total hos oss alla!!

 

Idag är han mot alla odds fortfarnande helt ok. Han följer med som handhäst utan problem, men skrittar de honom, kan han markera dagen efter eller när vi kommer hem, därför rids han inte. Kanske skulle han klara det idag, ett år efter, vi får se hur det blir. Våren är en lurig tid med gammalt hö som tinar fram och andra "farliga" saker som dyker upp för en liten fång ponny. Dock är alla införstådda att blir han sjuk i år så kommer inte transporten att avbokas. Efter många års svävande mellan hopp och förtvivlan, så har vi kommit fram till att en liten shettis kropp orkar inte hur mycket som helst. Lukas är igentligen ingen ponny som gillar att bara gå i en hage. Han är så arbetsvillig och smart, han vill verkligen jobba och tänka. Inte så mycket springa omkring med någon på ryggen, utan mera klura ut trick och sådant och det är han BRA på!!

Så nu håller jag tummarna att hans mage ska vara i sådan balans att han klarar denna vår, för vi är inte riktigt redo ännu, vet inte om vi kommer att någonsin bli det heller... För han här våran lilla kramgoa bus shettis!!

Vem kan motstå honom!?    

Skriver

Kerstin

Av Kerstin - 23 april 2011 07:45

Och den kommer jag att tillbringa inne med samma trevliga kollega som igår.


Dottern var så ledsen för att påskharen hade lämnat påskägget på köksbordet i morse istället för att ha gömt det... Det blir ingen påsk utan att ha fått leta ägget... Suck... Så nu ska "påskharen" göra en skattkarta...


Avmaskar Dexter i helgen, en fördel med matglada hundar är ju att det är INGA som helst problem.   Bara slänga ner dem i maten. Funderar på om hundar kan få sorkpest... För som han gräver i dessa bon så ligger han väldigt risigt till ialla fall. Någon som vet?? Får väl googla på det.


Har skrivit på papprena på Eddie, så nu är han våran!!

Ska skicka iväg ett påskpaket idag, jag vet jag är liiite sent ute, men så kan det bli.. Och så skulle jag skicka med några filmer, men kan fasen inte hitta dem, irriterande... Inte bra att städa... Eller om det var tvärt om kanske.   


Nej, nu ska jag sätta lite fart, skönt att ha stallet klar när man kommer hem. Kanske orkar man skritta ut en stund när man kommer hem. Är något bättre i förkylningen och underbart väder är det ju.


Har kommit på att jag skulle behöva en miljon kronor eller kanske 2... Någon som har det till övers??? Jag mailar gärna mitt konto nr...  


Glad Påsk på er!!

Skriver

Kerstin

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Skapa flashcards