Stallrosen

Alla inlägg den 22 april 2011

Av Kerstin - 22 april 2011 19:58

Vill INTE vara förkyld!! Hade en trevlig dag på jobbet, trots det, men visst blir det jobbigare. Vädret var ljuvligt idag, men orkar verkligen inget extra, hur gärna jag än vill. Har ev fixat så jag ska få hjälp med mina avdomnade fingrar, vi hann inte riktigt prata klart idag.

Ett trevligt möte idag var Sydneys tilltänkta hingsts ägare kom in en sväng. Vi har aldrig träffats in real life, Men hon var lika trevlig på riktigt som på telefon och mailen!!   Synd man inte hinner prata klart, hon var på väg och vi hade lite att göra just då. Men det var verkligen kul att ses.

Sambon och barnen hade varit hos farmor och farfar med barn och vovvar, deras hund hade skällt och varit på Dexter hela tiden och när sambon tog i honom så bet han honom i armen, så de fick packa ihop och åka för att ta en stelkrampsspruta och plåstra om lite. Så onödigt...

Nu blir det en lugn hemma kväll, men lite tjuvsmakande på påskgodiset och så...

Glad Påsk

på er!

Skriver

Kerstin

Av Kerstin - 22 april 2011 08:09

Solen skiner från en klarblå himmel och jag skulle faktiskt ljuga om jag skrev annat än att det vore trevligt att vara ledig idag också. Men som tur är så har jag ju ett väldigt trevligt jobb med väldigt trevliga kollegor så det gör inte så mycket att jag får tillbringa dagen inomhus idag. Halsontet håller i sig och snoret börjar lossna från hjärnan (känns verkligen som om det kom därifrån). Är det inte lustigt att man först har migrän de första 3 lediga dagarna och sedan blir förkyld resten av dem?? Nä, ingen idé att vara ledig, inte nyttigt!!   

Dottern ville rida ut med mig på söndag, lustig liten tös, hon planerar hon. Då är vi ledig så det ska väl gå bra. Sedan ska vi utforska trav vägen uppe i skogen, den plogas under vintern så den är framme och borde vara bra, synd bara att vi måste rida på vägen dit, för mycket snö i skogen för att komma dit. Vi har nämligen planerat att rida bort till en människa som bor lite mer inne i byn och ta en fika... Gillar ju att fika!! Hennes tös har ju också ponny så det kan väl vara kul om de får träffas, de "känner" ju till varandra via skolan så det blir nog bra. Men hela vägen dit får bli när Sydney har lite mer kondis.. Och kanske en SADEL!!!!!   Nej då, jag är inte galen, jag lovar....

Glad påsk på er!!
Skriver

Kerstin

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Skapa flashcards