Stallrosen

Alla inlägg den 15 april 2011

Av Kerstin - 15 april 2011 20:07

Shadowfax från "Sagan om ringen" filmerna.

En dressyr häst att drömma om...

Nåväl, ska inte trötta ut er med fler filmer...

De var mest för min egen del!

Skriver

Kerstin

Av Kerstin - 15 april 2011 19:25

New Dawn berättar!

Mitt hjärta det slog...

En vecka jag vilat har

och nu ut i skogen det bar.

En stock en sten.. "Hjälp, vart har jag mina ben?"

Ett skutt åt sidan jag tog, en myrstack där stod....

Förlåt!

Till hygget vi kom,

där stormen rört om.

Omkullvältna träd där fanns, tänk om de skulle ta min svans.

Mitt hjärta det slog, men matte bara log.

Två ruttna stubbar vi hälsade på,

jag ville hem, men matte drev på.

Stora tjocka herr sten, tänk om han tar mina ben!!

Till den blanka vägtrumman vi kom, det skvala och lät,

var det någon som satt och grät?

Nej, det var vatten som forsade fram,

kanske skulle den sträcka ut en arm.

Mitt hjärta det slog, men matte bara log.

Hon smekte min man, jag flög över som en svan!!

Vägen var blöt och full av lera,

hur ska man detta överleva?

Plötsligt så kom här en doft..

Kanske har en älg här gått!?

Mitt hjärta det slog, men matte bara log.

En stock, en sten och vinden den ven.

Ett skutt in i en buske, nu är jag trygg..

Men ve och fasa, matte hade lagt ett täcke på min rygg...

Regntäcke, buskar, ljud, jag var som i ett rus,

det blev ett litet bus,

matte hon skrattade och log och i manen mig drog.

Bakom ett träd ett älg torn stod,

allvarligt... jag nästan dog...

In i den mörkaste skogen jag sett,

har inte matte det minsta vett?!

Matte sjunger för mig en sång,

jag undrar vad som är på gång..

Mitt hjärta det slog, men matte bara log.

Äntligen stallet i sikte, jag kan andas ut,

även denna tur hade ett slut.

Sydney, Lukas och Prins,

åh så glad jag är att ni finns!

Skriver

New Dawn

Av Kerstin - 15 april 2011 02:58

Jag älskar ju de här små krabaterna! Kommer nog alltid att bo en shettis på vår gård. För håll med, de är svår att motstå..   

De kan nog gör det mesta.


Och hoppa kan de också.


Och så söta!


Man bara måste älska dem!

Skriver

Kerstin




Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Skapa flashcards