Stallrosen

Alla inlägg den 13 april 2011

Av Kerstin - 13 april 2011 22:43

Idag skulle lilla dottern börja i "Sångfåglarna", antog att de skulle sjunga en timme, men så ringde dotter och sa att de skulle var klar halv 2. Jag for dit till halv 2..... Gissa när de var klar????? HALV 3!!!!!!!! Jag satt alltså sysslolös i bilen i en timme och stressade upp mig över allt jag kunnat göra hemma istället!! Ahhh, vad dum man är. Varför inte bara gilla läget och luta sig tillbaka, inget man kan göra åt situationen ändå...

Allergisk kompis följde med hem, väl hemma så visade det sig att denne glömt att ta sin allergitablett på morgonen, så jag körde ut dem. Vågade inte ha något allergisk barn inne bland alla djur och häst kläder. Sedan var det dax för öppethus på skolan, rundvandring och fika. Duktiga barn som tog emot och visade!! Ja, det blev ännu en dag med fart under skosulorna, men det är ju då jag trivs, synd jag inte hann rida, Sydney var ju så fin igår.. Men det blir fler dagar.

Blev lite jobb nu i några dagar, skönt att veta. Dagarna rullar på och vädret är ljuvligt. Allt känn bättre nu under våren eller hur!?

Skriver

Kerstin

Av Kerstin - 13 april 2011 11:21

...ligger nu på köksgolvet. Har blivit lite längre promenader för Dexter nu sedan Eddie kom, men i ett lagomt tempo så det går bra. Väg varvat med lösa i skogen så blir det perfekt! Har börjat ha dem i hundgården nu när jag fixar stallet eller gör något annat som gör att jag inte kan ha dem under uppsikt hela tiden. Eddie är van vid hundgård, vilket är toppen. Dexter tycker det är lite tråkigt, men vänjer sig väl. Ska slänga ut lite leksaker åt honom där oxå. Brukar alltid ha mina hundar lösa ut när jag är i stallet, men dels känner vi ju inte Eddie så väl än och dels så tar det faktiskt längre tid att gå och kolla till dem med jämna mellanrum istället för att kunna focusera på att göra klart stallet. Skönt för hundarna också när det blir lite varmare att kunna ligga ute under dagarna om jag jobbar, sover eller vad det nu kan vara.

   

Nu ska jag snart väcka hundarna för lite mat!

Ha en strålande dag!

Skriver

Kerstin

Av Kerstin - 13 april 2011 07:13

Imorse skulle barnen åka buss till skolan hade de bestämt. Vilket även betyder att jag också måste kliva upp en timme tidigare än normalt. Då kan man ju se det på 2 sätt. "Gäsp, urk och vad jobbigt." eller; "Så bra, då har jag ju en timme extra!" Undrar vilket jag ska välja...    Har varit tvungen att tacka nej till 2 arbetspass idag på grunda av en massa aktiviteter runt barnen. Sådana här gånger man märker att man bor lite på sidan om.. Vi satt och pratade lite om det igår, jag och barnen, om vi skulle hitta något närmare "byn", men det ville de inte, trots att de skulle få närmare till kompisar och så.  Det känns ju skönt.

Måste ju bara lägga in den här länken till söta kattungar!! Kolla här. Mamma katt är ju så vacker!!

Nej gott folk, nu ska jag ta tillvara min extra timme.

Ha det underbart!!

Skriver

Kerstin

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards