Stallrosen

Alla inlägg den 5 april 2011

Av Kerstin - 5 april 2011 19:19

Tur vi har en i familjen som tar tillvara på lugnet och laddar batterierna på ett föredömligt sätt.  

   Sonen lapar sol på taket, medan dottern "fixar med maten" där inne.  


Blev ingen ridning för mig idag, var så trött i kroppen hela dagen. Kanske hade det blivit bättre om jag väl tagit mig upp på damen, men som sagt orken fanns inte.. Ont i fingrarna har jag också... Gud så jag klagar.. Förlåt!! 

Men lite mys i hagen och lite annat hanns med ialla fall. Ska nu skriva en shopping lista, attans kylskåp till att äta.. Och en göra lista, känner att jag inte får något gjort här hemma, inte tillräckligt ialla fall. Men visst är det skönt att det fortfarande är ljust!! Helt sagolikt underbart!

Skriver

Kerstin

Av Kerstin - 5 april 2011 19:07

Bilderna är väl inte de bästa, men har sin charm ändå. Skriver jag då som är väldigt partisk...

Just nu skuttar Zimba Kaniniz runt på golvet ganska obekymrat, Dexter vet inte riktigt hur han ska hantera situationen. Kollar av lite, försöker få honom att leka, men det vill inte Zimba, men pussas går bra..

  Och så har jag lite mer fartiga bilder från en promenad i skogen..

     

Full fart...                         upp...                             ...ner...


     

..upp igen..                        ..ner...                          ..och full fart hem..


Skriver

Kerstin

Av Kerstin - 5 april 2011 12:42

Grymt skönt ute idag. Våren är min bästa tid. Älskar att se allt komma fram, knoppar ploppa upp på träden, gräset som växer upp ur snön, fåglarnas kvittrande, inga flugor eller andra irriterande ohyror, bara en hel massa ljuvliga saker att njuta av.

Vi skulle iväg till lill hingsten idag, men då dottern kände av Prins så pass hårt i går så avvaktar vi. Funderar på att säga ifrån helt, eller så får han flytta hit en sväng när snön smält undan. Tiden räcker inte riktigt till heller. Trots att jag älskar att tillbringa tid med hästarna så har jag annat att göra också. Sedan är det lite andra saker som är på gång också.  Och så är tiden inte obegränsad, tyvärr.....

Blir nog en tur idag ialla fall, trots röda ögon och snorigt igår, dottern vill hoppa lite nu när snön försvinner och då gäller det att pållen är ordentligt igång.


Ha det bra i solen!

Skriver

Kerstin

Av Kerstin - 5 april 2011 01:00

... Inget konstigt med det säger hon självsäkert. Och jag tror henne, kanske kommer det inte att ske med Prins, kanske blir det med nästa ponny, eller så fixar de det, hon och Prins, för ett band finns mellan dem, helt klart. Ett band av kärlek och respekt.

Skriver

Kerstin

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards