Stallrosen

Alla inlägg den 4 april 2011

Av Kerstin - 4 april 2011 23:15

Min hjärna och mun har hamnat i osynk. Skrev ju redan i fredags om hur hjärnan och kroppen skrek nej när de ringde om jobb, men trots det så sa munnen ja. När jag stod i stallet nu på eftermiddagen så ringde de och frågade om jag kunde gå ut i natt. Rent spontat så kände jag nej, men så tänkte jag att det går väl bra, sov ju en stund i morse och skulle hinna sova en timme innan jobbet. Ur min mun så kommer ett "Nej!". Jag blev nog lika förvånad som den i andra änden av luren, jag förklarade att jag sovit lite mm och det var helt ok. När vi lagt på så var jag nära på att ringa och säga att jag inte alls menade nej, men precis då kom dottern ut i stallet, vi skulle ju rida så då valde jag bort jobbet ändå. Undrar vad jag svarar nästa gång då, om jag kommit i synk då eller??   

Dottern kom iallafall i en ny outfit, som det så fin heter. Tjusig, eller hur! Svart och rosa var de idag.


Syns inte så tydligt men ridbyxorna är rosa i rutorna..

Hon var så fin så Prins fick på sig "tävlings tränset" dagen till ära. Och det knalligt rosa schabraket med strass fjärilen på, det är ju vår.

 

Så glada och fina!

   

Snön försvinner i ett rasande tempo nu, har regnat och så värmen idag. Vet att det är april, allt kan fortfarnade hända, men vi går åt rätt håll nu! Behövde inte ens reflexer, trots att vi red efter middagen! Hur underbart är inte bara det.


Skriver

Kerstin



        

Av Kerstin - 4 april 2011 22:15

En trött människa som masade sig upp vid elva snåret idag kan jag lova. Gäsp!!

Men som vanligt så piggar man på sig bara man sätter igång. Hund, häst och sedan utvecklingssamtal, inga konstigheter. Tösen sköter sig i skolan (sonen oxå)!   

Belv ett stopp för att inhandla lite glass som vi sedan njöt av i solen hemma på bron. Ljuvligt!! Idag ar nog 1:a riktiga vårdagen, + 9,5 grader i skuggan och ljumma vindar, njuter!!! Alla små hade spring i benen...

 

Ser ni bollen i luften?!

 

Jag tar den...

 

Slid stop?!


Sedan kom naturligtvis cyklarna fram, det är ju VÅR!!

   

Ett annat vårtecken är ju årets först fjäril (som jag sett ialla fall)!Fjärlien sitter under fönstret på 2:a våningen!! Har jag sagt att jag verkligen gillar min nya kamera?!  

  Ser ni flugan??

Middagen blev också lite vår inspirerad, blev potatissallad!! Med tillbehör, naturligtvis.. Barnen tog sin mat och åt "ute" idag.    De hade städat och fixat i sin stuga innan.

 


Ja, från att ha vaknat så trött och önskat att jag fått legat kvar i sängen hela dagen så blev det ju dagen riktigt trevlig!

Skriver

Kerstin

Av Kerstin - 4 april 2011 12:42

...Sitter jag här, borde vara ute och fix stallet mm mm innan jag åker på utvecklingssamtal!!! Men jag orkar inte just nu.. Ska fixa mat till pållarna och busa med Dexter så han är lugn medans vi är på samtalet. Hoppas det går fort. Har tagit mig igenom en rakt igenom trevlig jobbhelg, även om det slitit på en. Funderat mycket över hur jag ska jobba i sommar och jag ska nog antagligast be att få jobba för någon som inte jobbar fullt, japp ni läser rätt, jag ska SLÖA till mig lite i sommar!!    Min 3:e jobbsommar på raken. 2008 tror jag det var jag hade min sista semester... Så det är väl ok att bara jobba 2x75% då, denna sommar.. Kanske kan jag dra ner det ännu lite till.. Ska kolla hur det blir, man vill ju inte strula till det  för mycket heller. Hade räknat med att våren skulle bli lugnare än den varit, vilket jag är jätte glad för att den inte blev, skönt att få jobba. Men ibland måste man få ladda batterierna också. Bara snön försvinner och jag kan börja rida lite mer så får man ju den så välbehövliga energikicken.

Längtar..

En gån i tiden var hon blank och fin, nu mest tuffsig och go..   Ryttaren behöver ni inte bry er om..   

Nej gott folk, på återhörande!!

Skriver

Kerstin

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Skapa flashcards