Stallrosen

Alla inlägg den 3 april 2011

Av Kerstin - 3 april 2011 22:44

..Men oj vad det tinar snö!! Kanske blir det snöfritt innan midsommar.   Eftersom jag hade det lite snålt på tid idag så bad (komenderade) jag att ungarna, med kompis skulle fixa stallet och fodra hästarna idag. Hade väl inte de högaste förväntningarna när jag kom hem om att något mer än fodringen skulle vara gjord. Möjligtvis shettisarnas boxar. Så gissa om jag blev förvånad när jag klev in i stallet och alla 4 boxarna var mockade av dottern och kompis!! Tummen upp för dessa 7-åriga tjejer!! Kan tala om att Sydneys skit högar väger en HEL del!! Jämförbara med elefant högar!!   Hade det kunnat varit bättre gjort, javisst, men det var fullt godkänt!! Och vilken skön känsla att få 20 minuter extra att sova på!

Nu blir det snart en natt fika med tjejerna, ronden är avklarad, tvättmaskinerna jobbar på, rullar på liksom..

Skriver

Kerstin

Av Kerstin - 3 april 2011 06:11

Och jag får åka hem och sova en stund, men först ska hästarna ut. Sedan är det bara ett dygn kvar innan jag är ledig en stund. Härligt! Utvecklingssamtal ang dottern på måndag om jag inte minns fel.

Men nu har vi fikat frukost och ronden är avklarad. Så längtan efter sängen är enormt stor nu. Verkar vara grått och tråkigt ute, kanske även lite regn, blir täcke på pållarna.

Har ju glömt att berätta att min älskade sambo fixat vattenpumpen så nu har vi vatten igen!! OCH så fixade han kranen i stallet som slutade fungera precis innan vattnet frös i höstas!! Vilken kille!!    Att han gjorde det kan nog bero på att det underlättar för honom när han måste fylla vatten då jag jobbar mina tokskift, men jag väljer att se det som en ren kärleks handling till mig!!   

En överraskning kommer dyka upp här så småningom, mest kul för mig och min familj, men jag ser ju även er som endel av den, så jag delar med mig av den...   

Ha en toppen söndag allihopa!!

Ps. Idag ska jag INTE fynda något!!   

Skriver

Kerstin

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards