Stallrosen

Alla inlägg under mars 2011

Av Kerstin - 20 mars 2011 20:20

Trots lite sömn så är jag skapligt pigg. Kollar på sista avsnittet av Solsidan, har ju faktiskt inte just sett något annat avsnitt. Så jag vet egentligen inte varför jag tittar på just detta..

Haft en bra helg, bra dagar på jobben och trevliga kollegor! Lyckliga jag!!

Nu kaffe och lite slötittande på dumburken!

Skriver

Kerstin

Av Kerstin - 19 mars 2011 07:48

Solen skiner idag och de har lovat +5 ljuva grader ute. Så underbart att man jobbar hela dygnet idag då, har ändå hört att solens strålar inte är så bra på vinterblek hy..    Nä jag ilar förbi affären och bunkarar upp med lite glass åt oss istället, mig och min kära kollega, årets nyheter borde väl ha anlänt. Jag som är glassoholick (nästan lika svårt som tånojja Camilla..) har faktiskt missat årets nyheter... Hur kan det vara möjligt??? Har mitt begär börjat släppa eller börjar jag bli vuxen?? Näää, har inte haft tid bara..

Hopptävlingar på min gamla klubb idag och de bor ju nästan granne med oss, så vi lär nog få några besök i butiken idag, brukar vara så.   

Kanske bästa att sätta fart om man ska hinna mocka innan man åker...

Ha en underbar dag!

Skriver

Kerstin

Av Kerstin - 18 mars 2011 20:51

Idag kom paketet med vår nya ponny sadel. Den var över föväntan. Orkar inte knäppa kort idag, så det får bli efter helgen. Hittade ju även en kavaj för en liten slant som jag köpte. Fast den ligger kvar i påsen, orkar inte packa upp den... Får bli till veckan.

Nu ska jag slappa med familjen, ha en trevlig fredags kväll med mycket mys!

Skriver

Kerstin

Av Kerstin - 18 mars 2011 08:15

Och lika rolig fortfarande...



Ha en toppen dag, själv ska jag göra mina måsten innan jag ska till min trevliga kollega på jobbet! Kommer att ha en toppen helg!

Skriver

Kerstin

Av Kerstin - 17 mars 2011 21:41

... Så finns det en ljusglimt..

Kanske inte de bästa bilderna, men jag gillar dem...

  Gillade himlens lekfullhet idag..

 

Lite spökligt över bilderna.

Kanske återspeglar de livet, lite ljust och lite mörkt...

  

Ha en trevlig kväll!

Skriver

Kerstin

Av Kerstin - 17 mars 2011 20:47

Idag hade ju dottern hästfritt så det var sonen som sadlade på och begav sig ut. Mina axlar och nacke sa ifrån idag, orkade knappt hänga på damerna grimmorna i morse så att sadla 167 cm var nog mer en omöjlighet. Så jag tog kameran och hundarna och så traskade dottern och jag med till fots istället. Var ruggigt ut idag, solen gömde sig bakom de mörka molnen som är på ingång med SNÖ!! Kall vind, brr. Tur man blir varm när man går.

Visst är de söta mina prinsar!?

   

Hur kan man vara så söt som vår lilla Prins?   

Nu kurar jag under en filt med en kopp kaffe och små fryser lite, är väl bara trött.


Skriver

Kerstin

Av Kerstin - 17 mars 2011 09:04

Bytte bort fredagens natt pass, jag jobbar ju fredag på dagen och kände att just nu så funkar inte kroppen så jag vågade inte chansa. Har ju fler pass under helgen som ska orkas med.

Hoppas ialla fall orka/hinna rida ut en sväng med sonen idag, dottern har skridskor på skolan och sedan är det skidskola på kvällen , så hon får hoppa ridningen idag. Annars så tror jag aldrig hon varit SÅ intresserad som nu. Är hos hästarna varje dag, leker bara med hästarna (barbie mm) och läser nästan bara hästtidningar. Kul naturligtvis, men då är det bra med dagar som består av annat också tycker jag. En till ponny som går att rida står högt på önskelistan. Till och med sonen tyckte det skulle vara kul, då kunde de rida tillsammans. Och de har ju verkligen kul när de rider så... Prins behöver ju inte gå varje dag så jag tror det skulle fungera toppen.

Se bara vad kul de haft....

  Vackra Ronja & lilla Lukas

  Skogs bus..

Prins & Lukas

  Lukas: Ska vi busa?? Prins: Nej, vi ska ta hand om våra barn.   


Skriver

Kersitn

Av Kerstin - 16 mars 2011 20:11

Funderar lite över mina armar (och ben ibland..). Inatt så vaknade jag av att mina armar hade domnat bort och jag kunde/orkade inte röra dem. Det har hänt en (några) gång/er att jag inte orkat/kunnat ta mig  ur sängen, men det är när jag har jobbat extremt mycket och det förstår jag att det är en varning och lyssnar, men jag kan ju av ekonomiska själ inte sluta jobba, visst jag kan jobbar mindre intensivt, men inte sluta. Men om vi nu återgår till nattens bort domnande så blir jag ju lite brydd, Varför?? Har varit ledig i snart en vecka! Visst jag har lite ont i nacken och mellan skuldrorna, men det har jag haft förut utan att det blivit så här. Kan det vara så att någon nerv kommit i kläm och att det även är det som orsakar värken?? Otroligt frustrerande att inte kunna lyfta armarna (eller kroppen överhuvudtaget). Jag vet att jag jobbar mycket i perioder, inget att göra för tillfället, men förr eller senare så löser det väl sig antar jag. Jag mår ganska bra, tycker jag har tur som har bra jobb och trivs på dem båda. Sedan har jag märkt av vissa saker som inte är så bra, tecken som tyder på att kroppen är i obalans, men just nu är det bara att gilla läget. Tänka sig för en gång extra och göra det bästa av situationen. Det blir 3 år till sommaren och mycket länger än så kan jag inte köra på i det tempo jag har gjort fram till nu. Så till hösten måste jag se över min situation på allvar. Men fram tills dess så tuffar jag på.

Ha en bra kväll!

Skriver

Kerstin

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards