Stallrosen

Direktlänk till inlägg 31 mars 2011

Vill rida...

Av Kerstin - 31 mars 2011 08:27

Men idag blir ju focus på att skaffa mer vatten och fylla upp till hästarna, jobba och handla... Suck..

Skidskolan slutar väl ikväll (hoppas jag, hemsk mamma som jag är), men nu ska dottern börja i "sångfåglarna" istället.. Det är visserligen direkt efter skolan, men det betyder en extra hämtning i veckan och strul om jag jobbar... Hmm, man får sälja gården och flytta till byn istället..    Jag vet, jag vet, sådant här vet man när man väljer att bo så här, men man kan väl få klaga lite i alla fall, med tanke på vattnet och så...    Läs mina klagomål med glimten i ögat så ser ni dem på samma sätt som jag gör..

Tro om det var semesterkassan som flög sin kos nu när pumpen gick... Bäst att jobba på lite då så man kan åka en sväng i sommar och vila upp sig.

Solen skiner och det är någon minusgrad nu på morgonen som kommer att bli någon plusgrad på em, härligt!!

Dexter ska få busa med en kompis vovvar idag, så han blir sådär lagomt trött och lugn när barnen kommer hem.

Ha en undebar dag, det ska jag ha!

Skriver

Kerstin

 
 
Anneli Johansson

Anneli Johansson

31 mars 2011 09:09

eh e la inget fel på att gnälla lite ibland ;)
ja du förtjänar semester, planerar ni någon resa?

http://www.stallekekullen.blogg.se

 
s

s

31 mars 2011 09:21

http://www.mdhjakten.se/2011/?id=cht3t52




- En tävling där man kan vinna en Ipad, även ni läsare kan delta!


/www.lanjas.blogg.se

http://s

 
Lina - Vinn Glen Gordon-pannband från HIppoteket!

Lina - Vinn Glen Gordon-pannband från HIppoteket!

31 mars 2011 09:54

SV: Okej :) Vissa säger de håller, andra inte. Jga sliter dem verklgien ! :P Men får se. Kan ju skriva upp och jhobba av under året. Har inga pengar

http://sallberglina.blogg.se

 
Marie

Marie

31 mars 2011 11:23

Man får gnälla när man råkar ut för sånt så tråkiga pengar. Jag försöker ju skriva ett inlägg per dag, tråkigt att det inte syns.
Tyvärr har jag ledsnat på att folk läser och sen använder det i fel syfte. Började ju skriva för de i stallet egentligen....

http://stallbrannebo.blogg.se

 
Mia

Mia

31 mars 2011 11:34

Jag ser inte fram imot att mina barn kommer att få intressen som inebär att jag kommer att få avsätta min egen tid och intresse..haha:) Skämt å sido så ska det bli roligt att se vad dom väljer för aktiviteter i framtiden.

http://miawetterstrom.blogg.se

 
Ingen bild

Sylwia W Nordlander

31 mars 2011 14:03

Amen stackars er, har en stor blå vattentunna som du kan få låna om du vill,brukar ha den utanför växthuset på sommaren, den är av plast! Så du kan bunkra vatten, åtminstone åt hästarna!
Vår pump i stallet, gick sönder när Stallvattnet frös[vi hade inte satt i Värmekabeln] Men som tur är har vi en pump åxå i Pannrummet, så att vi fick fram vatten iaf!
Hoppas det löser sig snarast för er!
Kram Sylwia

 
Anna

Anna

31 mars 2011 20:08

Jobbigt med vattnet....hoppas att det löser sig inom kort för er!!

Klart man får gnälla speciellt när semesterkassan ryker:O

Mvh Anna & Tabasco:)

http://www.anaby.bloggplatsen.se

Kerstin

31 mars 2011 20:55

Lite jobbigt känns det ju, men det löser väl sig hoppas jag...

 
Camilla

Camilla

31 mars 2011 21:22

Man får gnälla lite ibland :) Bra medicin!

http://camillahastskotare.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 1 februari 2020 13:44

Ja, som rubriken säger så börjar jag fundera om jag är det och alltid varit det. Kan liksom inte tacka nej till jobb utan att må dåligt, få lite ångest. Samtidigt så får jag lite ångest över att jag inte är hemma med barnen, som visserligen är stora ...

Av Kerstin - 29 januari 2020 12:40


Efter att ha tittat igenom ett antal inlägg från folk som vill bli medryttare så funderar jag allt mer på varför de inte väljer att skaffa egen häst. De har oftast en lång önske (krav) lista på hur hästen ska vara och vad de ska få göra med hästen, v...

Av Kerstin - 18 januari 2020 15:23


Tiden, den tiden. Ibland rusar den iväg och man kan inte förstå var den tog vägen eller hur den kunde å så fort. Ibland går det sakta, så sakta, som om någon limmat fast visaren på klockan. I april 2019 så bestlutades att vi skulle bli med stor häst ...

Av Kerstin - 4 januari 2020 14:05


Jag tillhör den där gruppen med människor som alltid försöker vara snäll, ställa upp för andra, fixa och dona för att allt ska lösas på bästa sätt, inga krav på att andra på något sätt ska betala tillbaka det, bara alla är nöjda så är jag också nöjd ...

Av Kerstin - 3 januari 2020 15:06

Om det var halvtid i förra inlägget så borde det ju vara heltid i detta. Ett år är avslutat oh vi har tagit tre kliv in i nästa decennium. Jag antar att detta år och decennium kommer att innehålla skratt, tårar, frustration och allt annat som de övri...

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Skapa flashcards