Stallrosen

Alla inlägg den 12 mars 2011

Av Kerstin - 12 mars 2011 22:10

Tycker nog Melodifestivalen bjöd på bra underhållning ännu en gång. Konstigt för jag tycker inte de uttagningar jag sett (ehhhh en kanske...) varit så bra..

Men nu vann charmknutten och jag kan gå och lägga mig.

Suss gott!

Skriver

Kerstin


Av Kerstin - 12 mars 2011 17:04

Dottern for med kompis till Drakborgen och pappa & son tog på sig skidorna och packade ryggan med fika och gav sig iväg. Så blev det bara jag och hundarna hemma. Rastade av dem och tog in hästarna för att rida New Dawn. Det var nog det dummaste jag kunnat göra idag.. Förr blev jag alltid så glad efter jag suttit på henne, en skritttur och jag log i timmar. Nu sitter jag upp och allt känns bara FEL!!! Sadeln är ju katastrof, hur i he.....e, ska man kunna rida riktigt i den. Sedan har vi ju underlaget.. Orkar inte ens kommentera det. Och till slut har vi ju lilla damen, idag försökte hon verkligen, men det går ju inte. Hennes kropp funkar inte. Det känns så otroligt väl nu när jag bara ridit Sydney ett tag. Att hon sedan sprätter och knappt vågar gå varken in eller ut från stallet pga av takdropp, är rädd för ALLT på gården (allt som stått på samma ställe allt 10 år hon levt) och håller på att springa över mig 2 gånger eftersom det droppar från granen.... Det kan jag på något sätt leva med, men att ridningen inte fungerar och att det bara blir sämre klarar jag inte. Beslutet om att hon ska slippa ridas blir allt tydligare, tror aldrig hon kommer att bli helt ok i kroppen och jag tror heller inte att det finns någon sadel som kommer att passa henne helt 100% (och min plånbok). Som min kära sambo tycker och säger; "Varför traggla på när det inte blir bra och må dåligt när jag kan rida Sydney och det fungerar och jag mår bra." Hon rids ju på lånad tid, men hon fungerar ju iaf ett tag till... Tuffa beslut....

Skriver

Kerstin

Av Kerstin - 12 mars 2011 09:36

God morgon!

Då kör vi lite morgon gympa så vi kommer igång och kan njuta till fullo av dagen! Inta position...

     

 

Ha en solig dag!

Skriver

Kerstin

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards