Stallrosen

Alla inlägg den 1 mars 2011

Av Kerstin - 1 mars 2011 23:18

.. Så blev jag inringd till nattjobb. Så i morgon på frukostmötet lär jag inte vara allt för närvarande.. Men de har lovat mig massor med kaffe så kanske...

Sportlov till veckan, behövs verkligen. Barnen är trötta nu. Dottern har blivit riktigt förkyld, blir hemma i morgon. Jag har 2 nätter till inbokade denna vecka och så helgen förståss, fast då dagtid.

Nästa vecka SKA pållarna igång om allt går som jag tänkt. Sportlov och ungarna hemma, så då har jag Dexter passning medan jag rider. Om dottern är frisk så blir det nog ridning av lillhingsten hela veckan oxå, måste komma igång med honom med. Tiden går alldeles för fort ibland.. Hade jag  haft mer plats så har jag tagit hem honom några veckor, blir lite lättare att få kontinutet då. Får se till våren, då kan ju damerna gå ute på natten.

Duktiga Dexter sprang ut och kissade i morse och när han sedan var på väg in så vände han och sprang ut för att göra det "stora"!! Duktiga pojken!!

   Min boll, min korg...

Han är verkligen duktig lilla pojken, men han har betydligt mer energi än vad de andra 2 briarderna jag har haft hade. Så jag tror han kan bli en liten utmaning, på ett positivt sätt. Pepzi tänkte rymma via skogen idag, Dexter kom in i stallet och hade samma uttryck som min första briard hade, när min första collie rymde. Jag sprang ut och ropade, kollade av vägen, tillbaka upp till stallet och så såg jag att katten tittade mot skogen och förstod vart pepzi gått.. Suck, vem vill plumsa i snö... Inte jag och tydligen inte Pepzi heller för han kom kämpande tillbaka.. Busen min fick koppel på sig och ordningen var återställd. Han må vara vacker, men inte snäll när han smiter sin väg..

  

Ha en underbar natt och en god morgon!

Skriver

Kerstin

Av Kerstin - 1 mars 2011 08:23

Kan ni förstå?? Vi går mot ljusare och varmare tider, visst är det ljuvligt!?

Undrar vad dagen har att erbjuda?! 

Ligga och spana som en kung...

   ..eller bara slappa och njuta...

   Vad vi än hittar på idag så blir det nog ute aktiviteter till större delen.

Sonen ska baka när han kommer hem och det ska bli spännande.

Ha en bra ute dag alla som kan!

Skriver

Kerstin

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Skapa flashcards