Stallrosen

Alla inlägg den 14 februari 2011

Av Kerstin - 14 februari 2011 21:59

I kväll så tog jag kvällsturen med Pepzi. Hade inte tänkt gå så långt pga kylan och att han visat att han hade ont i höfterna idag. Men han ville gå och det är ju skönt bara man håller igång ute, så det blev en något längre tur. Men så på hemvägen, nästan hemma så såg jag något mörkt, ganska stort som stod efter vägen... Skumt, var för stort för att vara en person, kunde det vara flera?? Finns ju inga gatlysen efter vår väg... Så slog det mig, det är ju mina hästar!! Och visst var det så!! Jag hade förberett allt i stallet, men tyckte de kunde vara ute medan jag gick, men det tyckte inte de. De hade gått in i stallet och ätit upp maten i krubban och sedan gått ut igen. Idioter!! Men jag fångade in Sydney och sedan var det bara att hoppas att de andra skulle följa med. Prövade ringa hem, men det är ju ett rent he.....e att kunna knappa med handskar, 4 hästar, en hund och så höll jag dessutom i ett spännband som jag hittat efter vägen och tog rätt på så att ingen skulle trassla in sig i det eller köra sönder ngt på bilen. Dumma ND sprang på Pepzi 2 ggr, blir galen på henne, alla andra klarade av att se honom och gå runt, men inte hon.   

Alla följde med hem och när stängt in dem så kastade jag telefon he....tet i golvet..... men den höll! Gick in med hundstackaren, som tog det hela bra och verkar oskadd. Sedan begav jag mig ut istallet igen och klippte Sydney, fast bara halva, tiden rinner iväg.. Får ta resten i morgon..

Blev en god middag med lite vin till, perfekt på en måndag tycker jag!!   

Skriver

Kerstin

Av Kerstin - 14 februari 2011 16:46

Ska köpa ett svart träns med vanliga "silver spännen" och ganska bred vit fodrad nosgrimma till Sydney, men pannbandet på det tränset är smalt och tråkigt. Så jag ska åka till Fortis Et Liber och köpa ett nytt pannband, men vilket tycker ni??


Alla bilder är lånade från Fortie Et Libers hemsida!!

           

Sedan har de ju så fina schabrak också!!   


Skriver

Kerstin

Av Kerstin - 14 februari 2011 07:36

Metallicboots kanske kan vara något...

  Klicka HÄR för stt komma till tävlingen...

Skriver

Kerstin

Av Kerstin - 14 februari 2011 07:06

Tja, här kommer ett ingenting inlägg ialla fall...

Har inte hunnit hända så mycket sedan arbetspassen igår.. Sovit gott och äter just nu frukost. Frå fram de mest lustiga ord eftersom S:et inte fungerar ibland.. Fortfarande lite arg över det..

-17 friska grader utanför husknuten och jag ska klippa häst idag.. Näää, får nog vänta, både synd om hennen och mig ju... Stannar inne och eldar isället. Fast det vet ju både ni och jag att så blir det ju inte...   

Alla hjärtans dag idag, firar ni eller paserar den som en helt vanlig måndag?!

Jag har tagit fram och ka göra lite extra gott till middag, om jag nu lyckas... Men annars så bråkar vi på som vanligt...   

Ha en riktigt trevlig   -dag!

Skriver

Kerstin

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards