Stallrosen

Alla inlägg den 11 februari 2011

Av Kerstin - 11 februari 2011 13:43

..Vindens fel att snön som kom igår och i natt blev så hårt packad.

     

   

Traktorn slet och tuffade på, jag brukar kunna ta vägen mellan stall och hundhus på 2 skopor, nu kom jag knappt en meter innan skopan var så full att det inte gick att köra en cm till. Tog evigheter bara att komma från stallplan. Tillslut tröttnade jag och ringde en av grannarna, han hade just kommit hem och fått fel på skopan, den andra var på jobbet, men den 3:e dök upp och gjorde fint åt oss på framsidan.

 

Själv kämpade jag och lilla traktorn oss fram så det ialla fall går att ta sig fram på baksidan, men inte mycket mer.. Phu!! Skönare att sitta och titta när andra jobbar... Eller hur?!                                      



Men nu är det klart och alla verkar nöjda. Hästarna har mat och vatten och står i solen och njuter. Ca -10 i skuggan, men strax under nollan i solen.

Sonens kickbord, som han fick i present , funkade bra också när väl snön försvann.    

Nu ska golven ses över och lite annat småpyssel, imorgon kommer några kompisar till sonen och mo/far föräldrar och äter tårta.

På återhörande!

Skriver

Kerstin









Av Kerstin - 11 februari 2011 09:55

... Skulle vara så fint på Sydney...

  Klicka HÄR för att komma till tävlingen.

Skriver

Kerstin

Av Kerstin - 11 februari 2011 09:32

...Och drivor med snö.

  

Redan igår när jag skulle natta hästarna så hade det drivit på bra, men i morse när jag skulle ut så hade jag snö en bit över knäna på vissa ställen!! Attans blåst!! Syns inte så bra på bilden hur mycket snö det har drivit, men jag får väl ta med kameran när jag går till traktorn.

Pepzi, med sina onda höfter skuttade glatt omkring så ibland funderar man ju...

Så ska jag hinna göra tårta idag oxå, hmm, lite städning och så kommer sambon hem med nya köksbordet.... Känns som om jag har det jag gör idag.

Barnen hemma från skolan, insnöade, som hälften av de andra i klassen sa deras fröknar när jag ringde. De sa till och med på radion att om man inte behövde så skulle man inte ut och köra bil idag heller.. Antar att de inte hunnit ploga klart än, som sagt blåste på bra igår.

Ännu inte ett enda negativt ord om snön denna vinter... Det du Camilla!!   

Ha det så bra i solen!

Skriver

Kerstin







Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Skapa flashcards