Stallrosen

Alla inlägg under januari 2011

Av Kerstin - 8 januari 2011 08:03

Jaha, då lägger de ner hemsidan och paniken kom, vad ska man nu göra på kvällarna/dagarna?!?!?! Umgås???? Ha ha ha!! Vilken tur de tipsade om en blogg sida. Nu kan man ju fortsätta förmedla till världen vilket intressant liv man lever. Men framförallt så hoppas jag att kunna hålla kontakten med alla mina zoomin vänner och alla andra bloggare man följer. En nystart på det nya året på många sätt.Jag får väl börja med att skriva om morgon dagen då...Gick ju av i går morse och fick åka hem i snöstorm, som tur va så var vägen plogad. Sov någon timme innan jag drog i gång dagen. Blev snöskottning som start. Jag körde traktorn medan sambon och ungarna skottade fram bilar, dörrar mm. Sedan byttes vi av och jag och ungarna for och handla ist, kan inte fatta att all mat tar slut hela tiden... Dottern följde med till stallet när jag mockade mm. Hon knatade obekymrat ut i hagen, knuffade bestämt undan Sydney (167) och tog sin lilla Prins med ut. Ingen ridning idag.. "Du förstår mamma, det är nyttigt att träna hästarna från backen också." Sa min kloka 7-åring. Så blockade hon fram bommar och "poly padsen", ställde upp Prins på bra avstånd, gav han en puss på mulen och sa stanna, medan hon sprang iväg över bommarna, stannade en bit efter bommarna och klappade med händerna på knäna och ropade glatt " kom då" och Prins spetsade sina små söta öron och gick rakt till henne. Tja, någon tävlingsryttare kanske hon aldrig blir, men en riktig häst tjej, det är hon redan! <3Sedan "parkerade" hon sin Prins utanför stallet, gick obekymrat in för att hämta hjälmen och sedan hoppade hon upp på sin trogne kompis och tränade lite konster som de sedan skulle visa upp.När vi sedan gick en liten tur med Pepzi innan middagen så tyckte lilla fröken att vi skulle ha trästaket, för hon ville sitta på ett trästaket och titta på hästarna och så skulle Prins och Lukas komma fram till henne och de skulle mysa. <3Och när vi ändå höll på så kunde vi lika bra bygga om så att hästarna kunde få komma in och ut i stallet som de ville och äta när de ville, för tänk om de blev hungriga när de stod inne, eller hellre ville vara ute?? Hon är full av klokheter min tös, vi har faktiskt aldrig pratat om att ha lösdrift hemma, hon vet inte ens vad det är...Blev ett låååångt 1:a inlägg, men det är väl lika bra ni vänjer er... Skriver Kerstin

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<<
Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Skapa flashcards