Stallrosen

Direktlänk till inlägg 30 januari 2011

Sista natten...

Av Kerstin - 30 januari 2011 22:08

...Som jag vet om ialla fall där jag sitter inlåst. Är som dagt inte så illa som det låter, har ju telefonkontakt med mina kollegor i mellanåt, så natten rullar på.

Idag när jag var klar med stallet så såg jag att ungarna smygit sig in i hagen, kameran åkte fram, måste ju kolla zoomen!! Och den gjorde mig inte besviken. Se vilka skarpa konturer på träden bakom. Jaaaa, jag är SUPER nöjd!!

      

Gillar Sydneys "språk" mot sonen, mjukt, fint och full koll, både på sig själv och på honom. Gäspar och mår bra. De små tävlar om uppmärksamheten, men slutar så snart deras lill matte går mellan (som tur är).

I morgon när jag vaknar blir det till att åka och köpa baddräkt till lilla damen, simskolan börjar.. Hoppas det finns några.

Hoppas hinna rida lite om det går, halt ute nu.. Sydney är inte alls lika säker  på hoven som ND.

Sa jag skulle återkomma om mina funderingar angående ND, men jag måste fundera vidare..

Angående hundvalpen så känns det lite så där. Ibland känns det som om mitt liv snurrar på i 190 och att jag kanske skulle dra i handbromsen, stanna upp och ta  en sak i taget. Ialla fall i några månader. Men samtidigt har vi ju längtat så länge efter en liten briard i huset igen..

Har jag tur så får jag lite tid i natt åt att fundera över sakerna.

Skriver

Kerstin 

 
 
Lina

Lina

30 januari 2011 22:30

SV: Är ju bättre zoom på den jag har (och jag råkar alltid skriva zoomin när jag ska skriva zoom (nu igen). :P). Men din tar nog bättre rörliga! Undrar om man kan ändra slutartiden?

http://sallberglina.blogg.se

 
Camilla- Vinn benlindor ifrån Schockemöhle

Camilla- Vinn benlindor ifrån Schockemöhle

30 januari 2011 23:46

Sv: Haha, verkligen fint :lol: Men nu är vår tid över, nästan lite vemodigt :P

http://camillahastskotare.blogg.se

 
Frida

Frida

31 januari 2011 07:18

Sv; Du behöver inte göra om din! ;) Så fin så!

http://litenryttare.blogg.se

Kerstin

31 januari 2011 13:12

Tackar!

 
Spanaren

Spanaren

31 januari 2011 09:02

Tycker jag har koll på dig och ändå så har jag missat flera inlägg?!?!
Ny kamera och vilka bra bilder den tar!!!!! Inte det minsta avundsjuk ... visst ljög jag bra *ler*.
Vad pratar du om för valp?!?! Många kan ställa sig i kö hos veterinären för att ta hand om en unghund på högst 1 år. Många ska ta bort hundar bara för det kan vara ett avelsfel eller att dom ska separera osv. Bra att veta för alla med liten börs *ler*. Se så fin din blogg blev :-)
/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

 
Lina

Lina

31 januari 2011 11:28

SV: Hoppas det! :)

http://sallberglina.blogg.se

 
Frida

Frida

31 januari 2011 15:31

SvM Ja, just det... Du får den idag istället!!

http://litenryttare.blogg.se

Kerstin

31 januari 2011 20:12

Hoppas på det... ;)

 
Ylva

Ylva

31 januari 2011 19:52

Oj, vad jag har missat. Jag har haft fullt upp och knappt hunnit sätta mig vid datorn.
Förstår att du har funderingar angående en liten valp. Man blir ju lite sliten även om man har enkel valp, som har lätt för att komma till ro, men de ska ju ut hela tiden...

http://ylvas.webs.com

 
Carina

Carina

1 februari 2011 10:40

Hej, jag tycker Sydney är bekant, har hon stått i Täby på Hägerneholm tidigare? Fin blogg du har!

http://cederlott.blogg.se

 
Carina

Carina

1 februari 2011 12:56

Så det var den Sydney - roligt att se henne igen, hon var en speciell dam med egna åsikter, såna gillar jag ;-)

http://cederlott.blogg.se

Kerstin

1 februari 2011 18:47

Åh vad kul. Kan du inte berätta lite om henne, vore ju kul. Vet eg inget mer än att hon blev halt.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 1 februari 2020 13:44

Ja, som rubriken säger så börjar jag fundera om jag är det och alltid varit det. Kan liksom inte tacka nej till jobb utan att må dåligt, få lite ångest. Samtidigt så får jag lite ångest över att jag inte är hemma med barnen, som visserligen är stora ...

Av Kerstin - 29 januari 2020 12:40


Efter att ha tittat igenom ett antal inlägg från folk som vill bli medryttare så funderar jag allt mer på varför de inte väljer att skaffa egen häst. De har oftast en lång önske (krav) lista på hur hästen ska vara och vad de ska få göra med hästen, v...

Av Kerstin - 18 januari 2020 15:23


Tiden, den tiden. Ibland rusar den iväg och man kan inte förstå var den tog vägen eller hur den kunde å så fort. Ibland går det sakta, så sakta, som om någon limmat fast visaren på klockan. I april 2019 så bestlutades att vi skulle bli med stor häst ...

Av Kerstin - 4 januari 2020 14:05


Jag tillhör den där gruppen med människor som alltid försöker vara snäll, ställa upp för andra, fixa och dona för att allt ska lösas på bästa sätt, inga krav på att andra på något sätt ska betala tillbaka det, bara alla är nöjda så är jag också nöjd ...

Av Kerstin - 3 januari 2020 15:06

Om det var halvtid i förra inlägget så borde det ju vara heltid i detta. Ett år är avslutat oh vi har tagit tre kliv in i nästa decennium. Jag antar att detta år och decennium kommer att innehålla skratt, tårar, frustration och allt annat som de övri...

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<<
Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards