Stallrosen

Direktlänk till inlägg 29 januari 2011

Har ju gjort en ny header..

Av Kerstin - 29 januari 2011 23:00

Vad tycks?? Inte världens bästa bild, jag vet   , men jag fick ju in text på den.. Ha ha!! Nu ska jag försöka mig på att göra ett collage med bilder på alla mina älsklingar. Önska mig lycka till...   Men det får bli nu när jag skrapar ihop bilder med min nya kamera, lär ju inte ta allt för lång tid om jag känner mig själv rätt, bara tiden finns.

Fasen vad hungrig jag är i natt... Kan bero på att det enda jag ätit idag är en tallrik med soppa.. Bäst att kolla vad jag har i matsäcken... Snart fika time!!


Tänkte på det här med B-vitamin... Vilken sort ger ni era hästar?? Ni vet väl att vissa sorter innehåller upp till 98% socker (glukos)!! Inte mycket plats kvar till de så viktiga vitaminerna...  Så just till fång/eksem hästar så bör man ju vara lite extra noga och kolla vad man eg stoppar i dem, socker fyller ju ingen funktion.  

Och som avslutning så kan jag tala om att det är storm ute nu.

Skriver

Kerstin

 
 
Frida

Frida

29 januari 2011 23:26

Okejdå.. det trodde jag med.. Men ändå! ;)

http://litenryttare.blogg.se

 
Frida

Frida

29 januari 2011 23:51

oj, glömde skriva "SV;" på tidigare kommentar

http://litenryttare.blogg.se

 
carro

carro

29 januari 2011 23:52

Tycker bilden har en härlig känsla, jättefin!

jag ger inget "vanligt" b-vitamintillskott, utan han får 1/2 pkt vanlig jäst i kvällsmaten. Fick det rekommenderat av veterinär. Bra för tarmfloran och är mkt b-vitamin i det. dessutom mkt billigare än andra tillskott!
han ratar foderjäst, men vanlig jäst gillar han.
Rekommenderas! :)
Kostar 1.50 för 1 pkt, och det räcker ju i 2 dgr. Alltså 75 ör/dag blir det... helt överkomligt!

http://sartorius.blogg.se

 
Camilla

Camilla

30 januari 2011 00:28

Fin header! Gillar färgerna. :)

Jag ger nåt vanligt b-vitamintillskott, minns inte namnet, nån brun flaska. Hade tänkt köpa foderjäst, men när pappa ringde och frågade vad han skulle köpa när han stod på Granngården så glömde jag bort det. Ska kolla innehållet tror jag.

Vilka tillskott tycker du är bra?

http://parellikusken.blogg.se

Kerstin

30 januari 2011 01:23

Ha ha!! kolla nu har jag hittat hur man kan avara direkt på kommentarerna. Ha ha!!
Kolla innehållet du, man blir förvånad...

 
Anna

Anna

30 januari 2011 00:36

Jag läste på min B-vitamin flaska och hittade ingen sockerhalt men glukos fanns till 10 %. Jag har märket Emin.

Mvh Anna & Tabasco:)

http://www.anaby.bloggplatsen.se

Kerstin

30 januari 2011 00:52

Glukos är ju socker.. ;) Men 10% var ju kalas bra, jämfört med 98%!!

 
Sofie

Sofie

30 januari 2011 09:02

Jag ger också Emins B-vitamin:) Den har funkat kanon på mina hästar i alla fall, har dock inte kollat innehållet men vet att min återförsäljare (P's massör dessutom) inte skulle sälja något som inte var bra:)

http://sofierikson.blogg.se

 
Marie

Marie

30 januari 2011 10:19

Vi ger B-vitamin i spruta. Beviplex heter en sort. Mycket bättre och blir billigare i längden. Vi ger ponnyer och de som inte går som travarna 2 ggr/år innan /under fällning och travarna får oftare då de tar ut sig på ett annat sätt.

http://stallbrannebo.blogg.se

Kerstin

30 januari 2011 16:08

Det gav jag alltid förut! Men så försvann det i mängden av allt annat som kom och skulle vara så bra, tills jag såg hur mkt glukos det var i dem, iste så bra för någon allra minst en fångponny.

 
Lina

Lina

30 januari 2011 12:47

Fin header och härlig färg!

SV: Okej. :) Jag hittade silver eller svart men jag trodde den var slut eftersom ENA färgen var det och den kom ändå upp som förstahand. Har ju altlid sån beslutsångest men då trodde jag den andra va slut så de blev den lila.

Sammetsschabraken från JW är superfina, men jag gillar dem inte riktigt ändå. Ser lätt dammiga ut och "rullar ihop sig" runt kanterna.

http://sallberglina.blogg.se

 
Carina Slättman

Carina Slättman

30 januari 2011 19:55

Fantastisk härlig header!!

Bra tips om b-vitamin! Ska kolla nästa gång jag ska handla.....
Tyvärr får jag inte i min Märta-Louise någon form av jäst. Har provat både vanlig jäst och två olika sorter av foderjäst men inget dög åt damen....
Lite kris faktiskt då hon inte äter någon form av mineraler heller (varken flytande, pelleterat eller pulverform). Vad göra?

/Carina

http://stallslattman.bloggplatsen.se

Kerstin

30 januari 2011 22:02

Tack vad snällt skrivet!! :)
Jätte svårt när de inte äter några varianter av någon vitamin/mineral sort. Men hon verkar ju må bra ändå. :)Vår lilla Lukas äter inte heller ås gärna vit/min, men ärter glatt pulver i alla de former, knas ponny.

 
Helena

Helena

31 januari 2011 08:16

Bilden i headern var ju jättefin :)
Det är svårt att göra snyggt, själv har jag en kompis som hjälper mig med designen på bloggen, väldigt skönt :)

http://travgalen.se

Kerstin

31 januari 2011 13:29

Tackar!!
Svårt, men kul om man har tiden.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 1 februari 2020 13:44

Ja, som rubriken säger så börjar jag fundera om jag är det och alltid varit det. Kan liksom inte tacka nej till jobb utan att må dåligt, få lite ångest. Samtidigt så får jag lite ångest över att jag inte är hemma med barnen, som visserligen är stora ...

Av Kerstin - 29 januari 2020 12:40


Efter att ha tittat igenom ett antal inlägg från folk som vill bli medryttare så funderar jag allt mer på varför de inte väljer att skaffa egen häst. De har oftast en lång önske (krav) lista på hur hästen ska vara och vad de ska få göra med hästen, v...

Av Kerstin - 18 januari 2020 15:23


Tiden, den tiden. Ibland rusar den iväg och man kan inte förstå var den tog vägen eller hur den kunde å så fort. Ibland går det sakta, så sakta, som om någon limmat fast visaren på klockan. I april 2019 så bestlutades att vi skulle bli med stor häst ...

Av Kerstin - 4 januari 2020 14:05


Jag tillhör den där gruppen med människor som alltid försöker vara snäll, ställa upp för andra, fixa och dona för att allt ska lösas på bästa sätt, inga krav på att andra på något sätt ska betala tillbaka det, bara alla är nöjda så är jag också nöjd ...

Av Kerstin - 3 januari 2020 15:06

Om det var halvtid i förra inlägget så borde det ju vara heltid i detta. Ett år är avslutat oh vi har tagit tre kliv in i nästa decennium. Jag antar att detta år och decennium kommer att innehålla skratt, tårar, frustration och allt annat som de övri...

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<<
Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Skapa flashcards