Stallrosen

Alla inlägg den 21 januari 2011

Av Kerstin - 21 januari 2011 21:30

Trodde verkligen att jag skulle fastna vid datorn i morse, trots att jag satt barnen på skolbussen för att hinna med lite mer, men så blev det inte!! Tog en bra tur med Pepzi, han var full i rimfrost när vi kom hem, så söt.


 

Mockade och fixade med lite annat i stallet, tänk att det alltid finns att göra. Sedan städade jag åt alla smådjuren, dvs kattlådan, marsvinen och kaninen, dammsög och drog av det värsta inne på toaletten på övervåningen. Sedan for jag iväg och handlade, innan jag hämtade upp barnen på skolan. Vi fikade lite och sonen och jag tränade på 2:ans gånger tabell och lite engelska. men så var det då äntligen dax för mig och dottern att få sadla på Prins och Sydney och bege oss ut på en tur. Grannen hade kört upp en ny väg som vi skrittade fram på

 

innan vi gick till travbanan där vi körde lite tempoväxlingar i trav och galopp idag. Sydney har nog lite träningsvärk i kroppen eller så har hon blivit kall, för hon var så mkt stelare än hon normalt är. Prins skötte sig som vanligt perfekt! Det är inget trevligt underlag, trots att han kört med slungan, hästarna trampar igenom och det kan ju vara därför oxå som Sydney var lite kärvare idag. Men vägen är på tok för smal att rida på nu och halt är det. Så det enda vi kan göra är att trampa på i skogen och på travbanorna. I helgen blir det jobb, så ridningen får stå över lite. Vi har ju inte en endaste gatlampa här och som sagt halt på vägen, så det är säkrast att rida när det är någorlunda ljust. Pepzi har ont idag, orkade inte kliva upp och hälsa på husse när han kom hem. Jobbigt beslut framför oss.

Nu ska jag gå ut och natta hästarna och om en timme så sover nog jag med.


Skriver

Kerstin

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<<
Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Skapa flashcards